No disparen pas al
pianista.
La veritable història dels tres porquets
Xip Xap Teatre (Catalunya)

Versió quasi literal de la clàssica faula – el canvi més
significatiu és que el porquet feiner és una porqueta, missatge feminista? –, l’obra
es beneficia dels afegits musicals que queden prou per damunt de la lliçó - una
mica clavada amb calçador - de vocabulari anglès. I és que la presència del
músic, que d’inici sembla una mica desaprofitat, s’acaba ensenyorint de l’escena
fins – als moment àlgids de l’aparició del llop – agafar funció dramàtica
pròpia d’un pianista de cinema mut. Aquest, màxim responsable del crescendo que
acompanya al conegut “bufaré, bufaré i la casa enderrocaré” del llop, no pot
fer massa amb la caiguda de la fera al calder que, mereixent ser l’espectacular
clímax per tancar la proposta, acaba convertint-se en una baixada d’adrenalina.

Per tancar, un dubte balla pel meu cap. Si es té un
decorat molt bonic amb un espectacular desplegament físic – ja sabíem del que “Xip
Xap” eren capaços pel seu teatre de carrer “Rum-Rum... Trasto Karts” -, no
sembla una mica desaprofitat utilitzar-lo, tan sols i amb timidesa, als segons
finals de la funció?
Jordi Peidro
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada